Site blog

Anyone in the world

V maju in juniju bo potekalo bistveno več vojaških aktivnosti, ki bodo vplivale na zapore in omejitve zračnega prostora.

Skupni imenovalec vseh teh aktvinosti je vaja Immediate response 2019.

Ta vaja na območju Slovenije, Hrvaške in Madžarske traja od 10, maja do 7 junija.

Immediate response 2019

''Immediate Response 2019 is a multinational exercise, co-led by Croatian Armed Forces, Slovenian Armed Forces and U.S. Army Europe, taking place from May 10 – June 7, at various locations throughout Croatia, Hungary and Slovenia.

The objectives of IR19 are to build multinational, regional and joint readiness; enhance mil-to-mil relationships; and improve interoperability between the land forces to provide mutual assurance, deter regional aggression, and support a balanced approach to security and stability in the Balkan region.

The exercise will include approximately 6,500 participants from 15 nations including Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, France, Germany, Hungary, Italy, Kosovo, Lithuania, Montenegro, North Macedonia, Poland, Slovenia, the United Kingdom and the United States. Approximately 3,000 U.S. Army Europe personnel will participate.

Highlights of IR19 include several airborne jumps, air assaults, medical training, port operations and the establishment and integration of a multinational battalion.''

V tem obdobju bo potekala tudi vaja:

  • Astral Knight (od 29. maja do 10 junija)
  • Adriatic Strike (od 3. junija do 8. junija)

V tem obdobju pri svojem letenju še bolj pazljivo in bolj pogosto pregledujte NOTAM sporočila.

POSODOBLJENO 27. MAJA

V priponki tega bloga je dokument, ki bolj podrobno napoveduje aktivnosti v okviru Adriatic Strike. Še posebej je nazorna predzadnja stran, ki na karti nariše nestandardne vojaške cone, ki bodo v uporabi med vajo.

Še vseeno glejte NOTAM-e, ker se lahko aktivnosti premaknejo, zamaknjejo...


[ Modified: Monday, 27 May 2019, 10:58 AM ]
 
Picture of Sašo Knez
by Sašo Knez - Sunday, 21 April 2019, 8:47 PM
Anyone in the world

Lep pozdrav vsem!

Ste opazili, da je za ''muhasti'' april ta teden nenavadno lepo vreme?

Sedaj že vsi dovolj dobro obvladamo sinoptične karte, da hitro najdemo razlog za to:


Smo v zelo izraziti situaciji sibirskega anticiklona, ki je potisnil visok tlak čez skoraj vso Evropo. Ta visok tlak blokira vremenske motnje, ki prihajajo iz zahoda, tako da se nabijajo bodisi severno (severno od Združenega kraljestva in Švedske) ali južno (Libija in Alžirija).

Kako to vpliva na naše letenje? Prvič QNH je visok. V zadnjih dneh je redno presegal 1030 mbar. Zaradi tega in še relativno nizke temperature imajo letala super letalne zmogljivosti.

Pišem vam pa zaradi drugega faktorja - nekaj dni sedaj že rahlo, ampak vztrajno piha. Ta veter piha iz dokaj nenavadnih smeri: vzhodnih ali celo jugo-vzhodnih. Podatki iz avtomatske merilne postaje na vzletišču v Zagorju za včerajšnji dan so takšni:


In res... pri pristajanju v smer 22 smo imeli več dni šolsko lep levi bočni veter.

Vidimo, da cel dan vleče 10-15 km/h vzhodnika. Jugo-vzhodnik v Sloveniji ni pogost. Če se spomnimo: pred fronto zapiha jugo-zahodnik, za fronto pa severo-vzhodnik (na Primorksem - burja).

V tej vremenski situaciji se pa lahko naučimo, oziroma ponovimo, kako se vrti veter okrog jeder visokega oziroma nizkega zračnega tlaka.

  • Okrog anticiklona veter piha v smeri urinega kazalca v smeri izobar.
  • Okrog ciklona pa v proti smeri urinega kazalca v smeri izobar.

Najbolj je to očitno nekaj sto kilometrov stran od središč.

Zato, če sedaj pogledamo spet sinoptično karto. Središča anticiklonov, so nekje na Slovaškem, Poljskem, Bolgariji. Mi smo v ravno pravi razdalji. Aniticiklon vrti veter po izobarah v smeri urinega kazalca - in zato pri nas v tej situaciji piha vzhodnik do jugo-vzhodnik.

Torej je situacija podobna, kot pri prehodu fronte (ciklona), ampak tam veter vzdolž izobar piha v nasprotno smer urinega kazalca.

Še anekdota za konec: v tridesetih letih, ko se je razvijal poštni letalski promet (Anglija, Francija in ZDA) in ni bilo informacijske mreže, ki bi omogočila generiranje sinoptičnih kart, so imeli piloti nekaj zelo enostavnih pravil.

''Postavi se, tako da ti veter piha v prsa. Anticiklon imaš na levi strani, ciklon imaš na desni strani. Če želiš hrbtni veter, imej anticiklon na desni strani in ciklon na levi strani.''

Lepe praznike želim!

Sašo

[ Modified: Monday, 22 April 2019, 10:15 AM ]